Svarstomi nauji alkoholio reklamos ribojimai

2016 m. liepos 12 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybė pritarė atiduoti Seimui svarstyti Sveikatos apsaugos ministerijos parengtą Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimo projektą.

Siūlomi pakeitimai svarbūs dviem aspektais. Pirma, siekiama uždrausti alkoholinių gėrimų reklamą interneto svetainėse, mobiliosiose programėlėse, skirtose išmaniesiems telefonams, planšetiniams kompiuteriams ir kitiems informacinių technologijų įrenginiams.
Šiuo reguliavimo pakeitimu siekiama sumažinti alkoholinių gėrimų reklamomis daromą įtaką (ypač nepilnamečiams). Įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad viena aktualiausių ir didžiausią įtaką daranti reklama yra pateikiama būtent visuomenės informavimo priemonėse, o labiausiai interneto svetainėse, mobiliosiose programėlėse, kurios skirtos išmaniesiems telefonams, planšetiniams kompiuteriams ir kitiems panašaus pobūdžio įrenginiams. Projekto rengėjai taip pat atkreipia dėmesį, kad tarp jaunimo populiariose interneto svetainėse, susijusiose su sportu, laisvalaikiu, menais, pramogomis ir pan., yra reklamuojami alkoholiniai gėrimai ir taip yra skatinama jų įsigyti ir (ar) vartoti.

Antra, naujuoju projektu siekiama uždrausti paslėptą alkoholinių gėrimų reklamą. Paminėtina, kad Seimui pateiktame Alkoholio kontrolės įstatymo projekte taip pat numatytas ir įstatymo papildymas sąvoka – „Paslėpta alkoholinių gėrimų reklama“. Projekte nurodoma, kad paslėpta alkoholinių gėrimų reklama, tai bet kokia forma ir bet kokiomis priemonėmis skleidžiama informacija apie alkoholinius gėrimus, alkoholinių gėrimų gamintojus, importuotojus ar pardavėjus, jų firmos vardą (pavadinimą), prekių ženklą ar veiklą, pateikiama taip, kad galėtų suklaidinti reklamos vartotojus dėl šios informacijos pateikimo tikrojo tikslo. Toks informacijos pateikimas visais atvejais laikomas paslėpta reklama, kai už ją užmokama ar kitaip atsilyginama.

Paslėptos alkoholio reklamos uždraudimo tikslai siejami su siekiu panaikinti reiškinį, kai laiku nuo 6 iki 23 val. televizijoje reklamuojami nealkoholiniai gėrimai analogiškuose alkoholiniams gėrimams pakuotėse ir analogiškais prekių ženklais / pavadinimais bei dizainu apipavidalintoje taroje, o užrašas „nealkoholinis“ pateikiamas neryškiai, neišskirtinai, nedidelėmis raidėmis ar pan. Įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad tokia reklama vertinama kaip alkoholinių gėrimų gamintojo prekės ženklo reklama, o ne paties produkto – nealkoholinio gėrimo, reklama. Papildomai nurodoma, kad tokia paslėpta reklama dažnai naudojama drabužiams – sporto šakų atributikai, žymėti, nors iš tiesų reklamuojamas alkoholinių gėrimų gamintojo prekės ženklas.

Atsiradus daugiau naujienų susijusių su alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimais, būtinai Jus informuosime!